תכנות לאנרדואיד בקלות פרק 3 – התכנית הראשונה שלי – "Hello World"
מבוא :
בפרק זה אנו נכתוב את תכנית האנדרואיד הראשונה שלנו – הידד!
משימה 1
פיתחו את eclipse, ביחרו את ה workspace בו יישמר הפרוייקט הראשון שלכם
לחצו על workbench – ברוכה הבאה ל eclipse
- לחצו על file – new project
- מתוך הרשימה בחרו android application project
- במסך הבא נצטרך להזין את הפרטים של הפרוייקט, ביניהם:
o Application name
o Project name
o Package name, בד"כ מדובר com.example.projectname
o Build SDK – ה SDK עבורו מייעדים את האפליקציה
o Minimum required SDK – ה SDK המינימלי שבו ניתן להתקין את האפליקציה
- במסך הבא יש לבחור icon (לא חובה), לחצו next
- במסך הבא נידרש לבחור האם אנו מעוניינים ב default activity, לחצו next
- במסך הבא נצטרך לתת שם ל Activity הראשי ול layout הראשי, השאירו את שאר ההגדרות ללא שינוי ולחצו finish
סיימנו את ההגדרות עבור יצירת פרוייקט חדש, נשאר לנו רק לקודד
לאחר שלחצנו finish באשף יצירת פרוייקט חדש לפלטפורמת Android נגיע ישירות ל layout הראשי של האפליקציה, זהו המסך הראשון אותו נקבל כשנפעיל את האפליקציה במכשיר שלנו.
כשאנו עובדים עם layout יש לנו אפשרות לעבוד בצורת drag and drop ובצורה xml-ית
במרכז הממשק נקבל את אזור העבודה שלנו, ובצד שמאל ניתן לראות את מגוון ה controls וה widgets אותם ניתן לגרור לתוך הממשק שלנו.
כברירת מחדל אנו מקבלים את הממשק עם textView יחיד (1) , אם נעבור ל xml ע"י לחיצה על activity_main.xml מתחת לממשק נקבל את ה xml הבא:
בואו נבחן את המרכיבים:
המעטפת היא layout, במקרה שלנו Relative Layout (נרחיב עליו בהמשך) ואנו רואים שהרכיב המרכזי שבתוכו הוא TextView הכולל כמה מאפיינים, נתעכב כרגע על המאפיין android:text=”@string/hello_world”
ההגדרה הזו היא בעצם השמה של resource אשר נמצא תחת התיקייה res/values/strings.xml וה key שלו הוא “hello_world”, ה value שלו הוא "hello world!" כפי שמצויין בקטע הקוד הבא:
<string name="hello_world">Hello world!</string>
כעת, נעבור לקוד ה java שבעצם מחבר לנו את כל זה ל activity:
תחת התיקיה של הפרויקט בעץ ה workspace שלנו, נמצא את תיקיית ה src (כאן יושב כל קוד ה java שאנחנו כותבים לאפליקציה) ונאתר את המחלקה הנקראית: MainActivity
בואו נבחן את התוכן שלה:
package com.example.helloworld;
import android.os.Bundle;
import android.app.Activity;
import android.view.Menu;
public class MainActivity extends Activity
{
@Override
public void onCreate(Bundle savedInstanceState) {
super.onCreate(savedInstanceState(;
setContentView(R.layout.activity_main);
}
@Override
public boolean onCreateOptionsMenu(Menu menu){
getMenuInflater().inflate(R.menu.activity_main, menu);
return true;
}
}
Package name מוכר לנו מ java, זה אותו השם שהזנו בעל יצירת הפרויקט
Import * אלה אותם ה imports שאנו מכירים מ java
במחלקה שלנו יש מתודה אחת שנדבר עליה הנקראת onCreate, זאת המתודה שבעצם מורה מה קורה כשהאפליקציה מתחילה, נתרכז בשורה
setContentView(R.layout.activity_main)
בעצם, עבור הActivity הנוכחי יש לשייך את ה layout אשר מוגדר בתיקיית res אותו ראינו במסך יצירת הממשק, כאן מתבצע הקישור בין ה UI לבין הקוד java.
בשביל להריץ את הפרוייקט יש ללחוץ לחצן ימני על הפרויקט ולבחור ב run as – Android Aplpication
בשלב זה נצטרך לבחור AVD – Android Virtual Device הוא בעצם אמולטור אשר עליו נריץ את האפליקציה שלנו, בעת יצירת הפרויקט בחרנו בBuild SDK 2.2 , לכן נבחר ב AVD מתאים.
כשננסה להריץ נקבל את ההודעה הבאה, לחצו yes
בדיאלוג הבא לחצו new
הזינו Name ל AVD
בחרו SDK מתאים (במקרה שלנו Android 2.2 API level 8)
לחצו finish
- חזרו לפרוייקט והריצו שוב.
- המתינו כמה שניות עד שהאמולטור יסיים לטעון את האפליקציה וסיימנו! זאת האפליקציה הראשונה שלכם ! בפרק הבא ניכנס יותר לעומק ונראה ממה מורכב פרוייקט Android
Comments