תכנות לאנרדואיד בקלות פרק 3 – התכנית הראשונה שלי – "Hello World"

מבוא :
בפרק זה אנו נכתוב את תכנית האנדרואיד הראשונה שלנו – הידד!
משימה 1
פיתחו את eclipse, ביחרו את ה workspace בו יישמר הפרוייקט הראשון שלכם
לחצו על workbench – ברוכה הבאה ל eclipse
- לחצו על file – new project
- מתוך הרשימה בחרו android application project
clip_image002
- במסך הבא נצטרך להזין את הפרטים של הפרוייקט, ביניהם:
o Application name
o Project name
o Package name, בד"כ מדובר com.example.projectname
o Build SDK – ה SDK עבורו מייעדים את האפליקציה
o Minimum required SDK – ה SDK המינימלי שבו ניתן להתקין את האפליקציה
clip_image004
- במסך הבא יש לבחור icon (לא חובה), לחצו next
clip_image006
- במסך הבא נידרש לבחור האם אנו מעוניינים ב default activity, לחצו next
clip_image008
- במסך הבא נצטרך לתת שם ל Activity הראשי ול layout הראשי, השאירו את שאר ההגדרות ללא שינוי ולחצו finish
clip_image010
סיימנו את ההגדרות עבור יצירת פרוייקט חדש, נשאר לנו רק לקודד 
לאחר שלחצנו finish באשף יצירת פרוייקט חדש לפלטפורמת Android נגיע ישירות ל layout הראשי של האפליקציה, זהו המסך הראשון אותו נקבל כשנפעיל את האפליקציה במכשיר שלנו.
כשאנו עובדים עם layout יש לנו אפשרות לעבוד בצורת drag and drop ובצורה xml-ית
clip_image011clip_image013
במרכז הממשק נקבל את אזור העבודה שלנו, ובצד שמאל ניתן לראות את מגוון ה controls וה widgets אותם ניתן לגרור לתוך הממשק שלנו.
כברירת מחדל אנו מקבלים את הממשק עם textView יחיד (1) , אם נעבור ל xml ע"י לחיצה על activity_main.xml מתחת לממשק נקבל את ה xml הבא:
clip_image015
בואו נבחן את המרכיבים:
המעטפת היא layout, במקרה שלנו Relative Layout (נרחיב עליו בהמשך) ואנו רואים שהרכיב המרכזי שבתוכו הוא TextView הכולל כמה מאפיינים, נתעכב כרגע על המאפיין android:text=”@string/hello_world”
ההגדרה הזו היא בעצם השמה של resource אשר נמצא תחת התיקייה res/values/strings.xml וה key שלו הוא “hello_world”, ה value שלו הוא "hello world!" כפי שמצויין בקטע הקוד הבא:
<string name="hello_world">Hello world!</string>
כעת, נעבור לקוד ה java שבעצם מחבר לנו את כל זה ל activity:
תחת התיקיה של הפרויקט בעץ ה workspace שלנו, נמצא את תיקיית ה src (כאן יושב כל קוד ה java שאנחנו כותבים לאפליקציה) ונאתר את המחלקה הנקראית: MainActivity
בואו נבחן את התוכן שלה:
package com.example.helloworld;
import android.os.Bundle;
import android.app.Activity;
import android.view.Menu;
public class MainActivity extends Activity
{
@Override
public void onCreate(Bundle savedInstanceState) {
super.onCreate(savedInstanceState(;
setContentView(R.layout.activity_main);
}
@Override
public boolean onCreateOptionsMenu(Menu menu){
getMenuInflater().inflate(R.menu.activity_main, menu);
return true;
}
}
Package name מוכר לנו מ java, זה אותו השם שהזנו בעל יצירת הפרויקט
Import * אלה אותם ה imports שאנו מכירים מ java
במחלקה שלנו יש מתודה אחת שנדבר עליה הנקראת onCreate, זאת המתודה שבעצם מורה מה קורה כשהאפליקציה מתחילה, נתרכז בשורה
setContentView(R.layout.activity_main)
בעצם, עבור הActivity הנוכחי יש לשייך את ה layout אשר מוגדר בתיקיית res אותו ראינו במסך יצירת הממשק, כאן מתבצע הקישור בין ה UI לבין הקוד java.
בשביל להריץ את הפרוייקט יש ללחוץ לחצן ימני על הפרויקט ולבחור ב run as – Android Aplpication
clip_image017
בשלב זה נצטרך לבחור AVD – Android Virtual Device הוא בעצם אמולטור אשר עליו נריץ את האפליקציה שלנו, בעת יצירת הפרויקט בחרנו בBuild SDK 2.2 , לכן נבחר ב AVD מתאים.
כשננסה להריץ נקבל את ההודעה הבאה, לחצו yes
clip_image019
בדיאלוג הבא לחצו new
clip_image021
הזינו Name ל AVD
בחרו SDK מתאים (במקרה שלנו Android 2.2 API level 8)
לחצו finish
clip_image023
- חזרו לפרוייקט והריצו שוב.
- המתינו כמה שניות עד שהאמולטור יסיים לטעון את האפליקציה וסיימנו! זאת האפליקציה הראשונה שלכם ! בפרק הבא ניכנס יותר לעומק ונראה ממה מורכב פרוייקט Android

Comments

Popular posts from this blog

Spinner VS AutoCompleteTextView

How to update UI from a different thread

Utilizing Http response cache